Visit Homepage
Skip to content

Limbaje de programare – continuare

Începusem zilele trecute să vă vorbesc despre limbaje de programare. Fără a intra prea mult în detalii (există riscul să ne pierdem) simt nevoia să mai adaug câteva informații.

Fiecare aplicație pe care o folosim pe un dispozitiv digital este realizată cu ajutorul limbajelor de programare.

Limbajele de programare sunt create pentru a îndeplini sarcini specifice. Ele pot lucra împreună, chiar dacă pot părea complet diferite, fiind compilate sau interpretate în alte limbaje sau coduri pe care alte limbaje sau sisteme le pot citi, dar există mulți factori care trebuie luați în considerare, iar unele limbaje nu vor funcționa cu altele.

Pe lângă faptul că trebuie să compileze sau să interpreteze codul dintr-un limbaj în altul pentru a putea lucra împreună, trei elemente principale permit diferitelor limbaje de programare să lucreze împreună. Aceste elemente sunt:

  1. Conexiune – Internet sau acces la rețea între sisteme.
  2. Stocare – o modalitate de a stoca și de a prelua informații (o bază de date, RAM, ROM).
  3. Interfață – un fel de hardware care ar putea fi un mijloc între utilizator și sistem și limbajele în sine.

Aș mai menționa aici despre modelul client-server (Client Server Model). Ca un exemplu, când vrei să accesezi o pagină web, tu trimiți o cerință unui server, iar când cerința ajunge la server acesta returnează conținutul către tine.

Despre Client Server Model o să mai vorbim în articole viitoare. Dacă nu mai ai răbdare și vrei să afli mai multe acum, poți citi pe Wikipedia.

Matrix - limbaje de programare

Happy coding!

Dă mai departe

Părerea ta contează pentru mine

Îți mulțumesc pentru vizită. Mă bucur mult că ești aici și te invit să-mi lași mai jos un comentariu la acest text. Va fi prețuit și apreciat.

Să mai treci pe la mine!

Urmărește-mă și pe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.