La sfârșitul acestui articol menționam despre modelul Client-Server. Dă-mi voie să detaliez puțin la ce se referă acest model. În acest sens voi încerca să scriu cât mai simplu și pe scurt pentru a înțelege caracteristicile modelului.
Simplu și pe scurt: în funcție de ceea ce facem de pe un dispozitiv, trimitem o cerere sau răspundem la o cerere, acesta poate fi client sau server.
Când un dispozitiv trimite o cerere atunci este client. În această categorie ar intra toate mașinăriile personale: computer desktop, laptop, tabletă, smartphone etc.
Computerele care răspund la cerere sunt cele numite servere. Serverele pot fi mult mai rezistente față de mașinăriile personale. Acestea au backup de curent electric și backup de date. Au și un CPU mai performant, RAM de performanță înaltă și o capacitate de stocare mult mai mare. De asemenea, în funcție de răspunsul pe care îl dau, pot fi servere de web, de jocuri, de email, de cloud etc.
Mai multe despre caracteristicile modelului client-server puteți citi pe www.indeed.com. Dacă ar fi să citez de pe site-ul recomandat aș spune așa:
Modelul client-server funcționează ca un sistem de stocare a datelor. În modelul client-server, multe dintre informațiile și aplicațiile de pe un dispozitiv sunt de fapt stocate sau instalate pe un server la distanță. Când un client trebuie să acceseze un anumit fișier sau aplicație, acesta solicită datele de la un server. Serverul va verifica apoi cererea pentru a se asigura că provine de la un dispozitiv recunoscut. Odată ce serverul verifică acreditările unui client, va descărca informațiile solicitate pe dispozitiv.
Comunicarea dintre un client și un server funcționează prin protocoale specifice, cum ar fi TCP/IP despre care am mai vorbit AICI.
Happy coding!